TIPS: ÄTA NYTTIGARE

Jag vet inte hur ni har det men alltid när jag bestämmer mig för att äta nyttigt så håller det i sig i en vecka sen ger jag typ upp. Tycker det blir så krångligt när man ska börja tänka på hur mycket protein man ska få i sig, inte äta för mycket kalorier, inte äta för sent på kvällen, inte äta si och så på kvällen osv osv.
 
Men istället för att ändra på allt på en och samma gång så tycker jag att det är mycket lättare att man byter ut en sak i taget. Som tillexempel nu så har jag bara bytt ut min frukost från toast och juice varje morgon till antingen en skål med yoghurt och müsli eller en smoothie med massa olika bär och frukter i. 
 
Så ta en sak i taget och kör på det i kanske 1-2 veckor beroende på hur snabbt man får in rutinen och sen kan du börja med nästa grej, t.ex. att äta ungefär var tredje timme (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och eventuellt ett till mellanmål) fast mindre måltider.
 


 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: